Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2009

...μεγάλο λόγο μην λές....

Στο ΠΑΡΟΝ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ, στην στήλη ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ, ό αρθρογράφος κ. Προκόπιος, κάνει και αυτός το χρέος του με μια επιθεσούλα εναντίον της εκκλησίας, προσπαθώντας να συνδυάσει την επερχόμενη (;) επιδημία της γρίππης, με την θεία κοινωνία.

Ακούγοντας στο ραδιόφωνο του έναν ιερέα να λέει στο εκκλησίασμα ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για την νόσο από την μετάδοση της θ. κοινωνίας, αμφιβάλλει για την πραγματικότητα αυτή, και ειρωνεύεται τον ιερέα, και την εκκλησία συνακόλουθα γράφοντας τα εξής:΅… αν μπορούσα, θα τηλεφωνούσα στον σεβάσμιο ιερέα και θα τον ρωτούσα αν ο ίδιος λαμβάνει τη Θεία Κοινωνία πρώτος ή τελευταίος, μετά το σύνολο του εκκλησιάσματος. Αυτό θα ήθελα να δω και μετά θα μετανοούσα ως νέος Σαούλ που βαφτίζεται Παύλος.΅
Σ
την συνέχεια του κειμένου του, (διαβάστε το εδώ) μας μεταφέρει στον …ερχόμενο Νοέμβριο, όπου βλέπει (.....εν οράματι) τον σεβ. Ανθιμο να κοινωνά τους πιστούς, και τελευταίος να κοινωνάει και αυτός. ( ο Άνθιμος δηλαδή). Εκείνη την στιγμή ο αρθρογράφος, (γράφοντας ειρωνικά) λέει για τον εαυτό του, ότι αν θα δεί αυτήν την εικόνα, θα πέσει κάτω, θα ουρλιάζει, θα συρθεί στα πόδια του Ανθίμου, θα πλύνει με τα δάκρυα του τα πόδια του, (του Ανθίμου πάντα) και θα ζητήσει συγνώμη. Αρκεί βέβαια ο δεσπότης να μεταλάβει τελευταίος.

Λοιπόν, οι Έλληνες λέμε για αυτούς που λένε πολλά και άκριτα, ΅μεγάλη μπουκιά φάε , μεγάλο λόγο μην λές΅
Α
υτό ισχύει στην περίπτωση του κ. Προκοπίου, για τον εξής λόγο.
Όταν περατωθεί η μετάδοση της θ. Κοινωνίας, το άγιο ποτήριο και η λαβίδα δεν μπαίνουν σε κάποιον κλίβανο αποστείρωσης. Φυλάσσονται στην πρόθεση, για να χρησιμοποιηθούν στην επόμενη θεία λειτουργία. Αυτό σημαίνει, ότι στην επόμενη μετάδοση της θείας κοινωνίας ‘ που ίσως γίνει και σε μια-δυό μέρες, πρακτικά τα σκεύη αυτά, (άγιο ποτήριο και λαβίδα) φέρουν -αν φέρουν- όλο το μικροβιακό φορτίο που παρέλαβαν από την τελευταία μετάδοση της θείας κοινωνίας. Άρα, εύκολα γίνεται κατανοητό, ότι αυτός που θα κοινωνήσει πρώτος την επόμενη φορά, ό ιερέας δηλαδή, θα έχει να αντιμετωπίσει πράγματι τον (ανύπαρκτο για εμάς τους χριστιανούς και υπαρκτό για τον κ. Προκόπιο) κίνδυνο των μολύνσεων.
Αρκεί αυτό για τον κ. Προκόπιο; Αν όχι, ας μάθει και κάτι άλλο.

Στο τέλος της θείας λειτουργίας, γίνεται η λεγομένη ΅κατάλυση΅ (της θείας κοινωνίας πάντα), κατά την οποία ο ιερέας, πίνει (καταλύει) ολόκληρη την ποσότητα, όποια και αν είναι αυτή, που έμεινε στο άγιο ποτήριο. Άρα λοιπόν, και στο τέλος της θ. λειτουργίας, καταλύοντας ο ιερέας, προσλαμβάνει όλο το υποτιθέμενο μικροβιακό φορτίο, που – υποτίθεται – ότι συσωρεύεται στην θεία κοινωνία από την λαβίδα (κουταλάκι) με την οποία κοινώνησαν οι πιστοί.
Βέβαια, να σκεφτούμε ότι μεταξύ δύο θείων λειτουργιών, ο ιερέας μπορεί να μεταλάβει έναν ή και παραπάνω ίσως ετοιμοθανάτους, ανεξαρτήτως ασθενείας, ίσως και λοιμικών- και πάλι θα είναι υποχρεωμένος να καταλύσει, άρα να δεχθεί τα μικρόβια για τα οποία μιλάει ο κ. Προκόπιος.
Είμαι σίγουρος ότι τώρα ό κ. Προκόπιος πήρε την απάντηση που ζητούσε με τόσο ειρωνικό ύφος, και αρκεί πλέον να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και της υπόσχεσης του, και να ζητήσει συγνώμη, αφού έτσι είπε. Πάντως, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, καμία φαντασία από τους εχθρούς της εκκλησίας. Τα ίδια και τα ίδια. Ας αλλάξουν και κανένα τροπάρι!!
Τέλος θα παρατηρήσατε, ότι ο κ. Προκόπιος στο άρθρο του, αναφέρεται και στην ΅κτηνωδία ΅ για το βίντεο του Γαβρά. Οι εμπεριστατωμένες απαντήσεις στο ανήθικο αυτό βίντεο έχουν γεμίσει την μπλογκόσφαιρα, αλλά για (την απίθανη) περίπτωση κατά την οποία ο κ. Προκόπιος, δεν τις έχει αντιληφθεί, συνιστούμε να ρίξει μια ματιά στα
taxalia, στο olympia και στο antinews
Σίγουρα όμως, αν δεν παρακολουθεί την μπλογκόσφαιρα, θα έχει δεί την απάντηση στον Γαβρά και τους υπερασπιστές του, άρα και σ΄ αυτόν τον ιδίο, από αυτήν την ίδια η εφημερίδα του, στο ΠΑΡΟΝ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ. Διαβάστε το σχετικό άρθρο, με τίτλο : Ο αντικληρικαλισμός: μια ανίατη αναπηρία (της «Προόδου»)

Όπως και νάναι όμως , εγώ θα περιμένω απλά την συγνώμη του, (σιγά μην την ζητήσει…) και όχι τα ουρλιαχτά του. Αυτός το είπε!

6 σχόλια:

  1. Αδερφέ μου δεν μπόρεσα να αντέξω τον πειρασμό και αναδημοσίευσα μέρος της αναρτησής σου και τις βλακίες του Προκόπη.......derscand

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θάνο, το φτωχό-cummulus είναι πάντοτε στην διάθεση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε, ο Χριστός είπε: έρχου και ίδε, ας πάνε λοιπόν όλοι οι άθεοι, οι αντιρρησίες, οι αρνησίθρησκοι κοντά Του, μήπως και τους λυθεί και καμιά απορία.

    Θυμάμαι έναν καθηγητή της θεολογίας που απάντησε κάποτε στην πρόταση της κ.Διαμαντοπούλου του Πασόκ και μιας άλλης κυρίας της Νέας Δημοκρατίας να καταπατηθεί το άβατον του Αγίου Όρους, λέγοντας και στις δύο να πάνε πρώτα να γνωρίσουν την ίδια τους την ενορία και ύστερα να ζητούν περισσότερα!

    Ας πάει και ο κύριος Προκόπης να ζήσει την θεία κοινωνία από κοντά.
    Όλους τους αφήνει ο Θεός να ζήσουν, όχι μόνο χωρίς να ασθενήσουν, αλλά θεραπεύοντάς τους.
    Με τον κ. Προκόπη θα κάνει εξαίρεση;

    Έλεος πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ετσι είναι αγαπητέ Περιηγητά, όπως το λες, ΅έρχουν και ϊδε΅. Από μακρυά ο λόγος τους, είναι λόγος ειρωνείας. Ας έλθουν να γνωρίσουν, και θ΄αλλάξουν άποψη. Για το άβατο, όντως ευφυής η απάντηση του καθηγητού, και για να πω την αλήθεια δεν το ήξερα σαν γεγονός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το κακό είναι οτι κάτι τέτοιοι επηρεάζουν τον κόσμο στο να μην πάει να κοινωνήσει τα παιδιά του. Αύριο που είναι του Σωτήρος η εκκλησίες πρέπει να γεμίσουν κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς την Λίλα με το λιλά μπλογκ, και το αγνό μελάκι της.
    Ο κόσμος ο στερεωμένος στην πίστη του δεν έχει να φοβηθεί τίποτε, και ούτε να επηρεασθεί από κανέναν. Η Θεία Κοινωνία είναι αυτός ο ΙΔΙΟΣ ο Χριστός!! Αυτός θα κάνει κακό στα παιδάκια;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή