Μέ δυό λόγια, στά σκαψίματα γιά τό χτίσιμο μιᾶς οἰκοδομῆς, ἀνακαλύφθηκαν ἐρείπια τμήματος ἔνός ναοῦ. Ἡ ἀρχαιολογική ὐπηρεσία μάλιστα, τοποθέτησε ταμπέλα μέ τήν ἔνδειξη "Ῥωμαϊκός Ναός Αὐτοκρατορικῆς Λατρείας".
Κατόπιν ὅμως, καί στά πλαίσια ἀντιστήριξης τῶν διπλανῶν οἰκοδομῶν, τό μνημεῖο ἔπρεπε νά καταχωθεῖ, καί κατόπιν νά ἀποκαλυφθεῖ έκ νέου. Ἔτσι ἄκουσα νά λέει μιά ὐπάλληλος τῆς ἀρχαιολογικῆς ϋπηρεσίας σέ μιά συνεδρίαση τοῦ δημοτικοῦ συμβουλίου τῆς Θεσσαλονίκης. Ἐν πάσει περιπτώσει, οἱ παγανιστές προσέφυγαν στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας τό ὁποῖο ἐξέδωσε ἀπόφαση ὑπέρ ἀναστολῆς τῶν έργασιῶν κατάχωσης.
Τό ζήτημα ὅμως πού θέλω νά θίξω, εἶναι γιατί οἱ παγανιστές λένε ὅτι τά ἐρείπια ἀνήκουν στόν θεά Ἀφροδίτη, ἐνῶ ἡ άρχαιολογία, λέει ὅτι εἶναι ναός αὐτοκρατορικῆς λατρίας.
Σέ μιά περιοχή περίπου 50 χιλ. ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ἐκεῖ ποῦ σήμερα εἶναι ἡ κωμόπολη τῆς Νέας Μηχανιώνας, χτίστηκε τόν 7ο ἤ 6ο αἰῶνα, ἕνας ναός γιά τήν λατρεία τῆς θεᾶς τοῦ ἔρωτα Ἀφροδίτης, ὀποῖος προφανῶς θά ἦταν τό κέντρο τῶν τελετῶν μέ τό ὄνομα Ἀφροδίσια, πού γίνονταν πρός τιμή τῆς θεᾶς Στόν ναό αὐτόν, ὅπως συνήθως γίνονταν στούς ναούς τῆς Αφροδίτης, ὑπῆρχαν γυναῖκες-ἱέρειες, οἱ ὁποῖες ἀσκοῦσαν ἱερή πορνεία, ἐκδιδόμενες στούς προσέρχόμενους "πιστούς". Τά ἔσοδα δέ τῆς ἱερῆς πορνείας ἦταν ὑπέρ τοῦ ναοῦ. Τό φαινόμενο αὐτό ἦταν τόσο γενικευμένο στήν ἀρχαιότητα, ὥστε στήν Κόρινθο, στόν ἐκεῖ ναό τοῦ ἔρρωτα, ὐπηρετοῦσαν 1000 ἱέρεις-πόρνες, ὅπως λέει ὁ Στράβων.
Οἱ παγανιστές ὅμως θέλουν νά πιστεύουν ὅτι ὁ ναός εἶναι τῆς Ἀφροδίτης, καί μέ αὐτό τό ὄνομα ξεσήκωσαν τόν κόσμο. Προσπάθησαν μάλιστα νά κάνουν τόν χῶρο τουριστικό άξιοθέατο, προτρέποντας τούς περαστικούς νά κάνουν διάφορες ἀφιερώσεις γιά τόν ἔρωτα. Σαχλαμαρίτσες δηλαδή.
Ὄμως τό θέμα ἔχει καί μιά ἄλλη διάσταση. Εἶναι γνωστό ὅτι στούς διωγμούς τῶν χριστιανῶν, τό κριτήριο γιά τά μαρτύρια (ἐκτελέσεις) ἦταν, ἄν ὁ κατηγορούμενος χριστιανός θυσίαζε σέ ψεύτικους θεούς. Οἱ χριστιανοί ἠρνοῦντο τέτοιες θυσίες καί τότε ἄρχιζαν τά βασανιστήρια, πού τέλειωναν μέ φρικτούς τρόπους, ὅπως ἀποκεφαλισμούς, πνιγμούς, διαμελισμούς κ.ἄ
Εἶναι γνωστό ἀκόμη, ὄ,τι κάθε λαός τῆς αὐτοκρατορίας -πλήν τῶν Έβραίων- εἶχε τήν δυνατότητα νά λατρεύει ὅποιον θεό ἤθελε, ἀλλά ὅπωσδήποτε ἔπρεπε νά θυσιάζουν ὅλοι στόν Θεό- αὐτοκράτορα σάν ἔνδειξη ύποταγῆς. Ἔτσι λοιπόν τό πρόβλημα γιά τήν ρωμαϊκή διοίκηση δέν ἦταν ὀ Θεός τῶν χριστιανῶν, ἀλλά τό ὅτι τελικα οἱ χριστιανοί δέν θυσίαζαν στόν θεό-αὐτοκράτορα.
Εἶναι δηλαδή πιθανόν, στόν ναό αὐτόν νά ἔφερναν χρστιανούς γιά νά θυσιάσουν στά εἴδωλα, μεταξύ τῶν ὁποίων καί ὁ θεοποιημένος αὐτοκράτορας, ἄρα στό μέρος αὐτό νά ἄρχιζαν τά μαρτύρια τους.
Σέ κάθε περίπτωση πάντως, εἶναι ἀνόητο νά ἐπιμένουν οί παγανοί ὅτι ὁ ναός αυτός εἶναι τῆς Ἀφροδίτης. Ὅσο καί νά τό θέλουν ὁ ναός αὐτός χτίστηκε γιά νά λατρεύεται ὁ θεοποιημένος αὐτοκράτορας, καί ἡ πραγματικότητα δέν ἀλλάζει.
Oντως η πραγματικοτητα δεν αλλαζει!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ερωτας! που παντα υπηρχε, υπαρχει και θα υπαρχει!! Ο ανικητος στις μαχες!!.
Ασε λοιπον Παγανες και μη, να σαχλαμαριζουν μ'αυτον και μεινε στις αντιληψεις περι παρθενιας των "Αγιων Πατερων" σου που οριζαν ως μετρο ηθικης την διακορευση η μη, του ποιμνιου.
Τοσα ξεραν, τοσα λεγαν.
Φίλε,
Διαγραφήγράφεις γιά τόν ἔρωτα, " Ο ανικητος στις μαχες". Ὁ ἔρωτας αὐτός, γιά τόν ὁποῖο βάζει ὁ Σοφοκλῆς νά μιλήσει ὁ χορός στήν Ἀντιγόνη, σαφῶς καί δέν εἶναι ὁ ἔρωτας πού ὴσκεῖτο στά "Ἀφροδίσια" καί στά ἱερά τῆς Ἀφροδίτης, ἀπό τίς ἱέρεις πόρνες.
Θάλεγα ἀκόμη, πώς λίγο παρακάτω ἀπό αὐτό πού γράφεις, ὁ χορός πάλι λέει γιά τόν Ἔρωτα -πέρα ἀπό τό γνωστό καί ἐξειδανικευμένο- ὅτι παλαβώνει ἀνθρώπους καί φέρνει σέ διαμάχες πατέρα καί γιό.
Αὐτές οἱ διαφορετικές μορφές τοῦ ἔρωτα, ἔκαναν τούς αρχαίους νά ἔχουν δύο "Αφροδίτες" ἀπό ἄποψη ἠθικῆς. Τήν Οὐρανία καί τήν Πάνδημη ἡ ὁποία ἦταν ἡ προστάτιδα θεά τῶν ἱερῶν πορνῶν.
Θέλω νά ἐλπίζω, ὅτι κανένας παγανός, δέν θά θελήσει νά βάλει τίς κόρες του νά "ὑπηρετήσουν" σέ ναό, ὐπό τήν ὑψηλή προστασία τῆς Ἀφροδίτης Πανδήμου.
Τήν ἄποψη σου γιά τίς ἀντιλήψεις τῶν Πατέρων τήν ἀφήνω ἀσχολίαστη. Ἴσως ξανασκεφτεῖς τό ζήτημα.
Φιλε μου Ιωβειο υπομονη εχεις....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετα απο ενα καταπληκτικο αρθρο πληρως και ιστορικως τεκμηριωμενο σου γραφουν σχολιο με άλλους σκοπους και εσυ συνεχιζεις να επιχειρηματολογεις.....!!!!!!!!
Τελοσπαντων οσα λες στο αρθρο με βρισκουν συμφωνο εφόσον ειναι ετσι τεκμηριωμενα.
Εντω μεταξυ δεν καταλαβαινω την "οργισμενη" αντιδραση του ανωνυμου αφου πουθενα στο αρθρο σου δεν λες οτι ο ναος δεν πρέπει να διασωθει ως μνημειο!!!!!
Ισως τελικα εχεις δικιο οτι αυτοι το πανε αλλου δηλαδη σε χωρο λατρείας .....
Αυτη ειναι και η μεγαλη μας διαφορα με τους παγανους...
Εμεις σεβομαστε και τιμουμε τους προγονους μας και οσα πιστευαν. Και στα περισσότερα θέλουμε να είμαστε συνεχιστές τους....
Αυτο δεν σημαινει οτι θελουμε να ακολουθησουμε και τα σκοτεινά της εποχής τους....
Εκτος αν πιστευουν οτι ηταν ολα φωτεινα και ροδινα σε εκεινη την εποχή.
Δηλαδή αν θέλω να τιμησω και να αναδείξω τα ηθη και τα εθικμα και τα πιστευω του ανθρωπου του 10.000 π.Χ. πρέπει να αρχισω να κανω τελετες σε πέτρες και ποτάμια και να αρχισω να θυσιαζω τιποτα συνανθρώπους μου;;;;
Φίλε μου Θάνο,
Διαγραφήτό ζήτημα αὐτό ἔχει πλάκα τελικά. Ἔνας γνωστό μου, διακινοῦσε μέϊλ γιά τήν "διάσωση"τοῦ ναοῦ, χωρίς νά ξέρει τί άκριβως συμβαίνει.Ἄς ἐλπίσουμε μόνο νά μήν συμβεῖ κάτι σέ σχέση μέ τήν στατικότητα τῶν παρακείμενων οἰκοδομῶν.
Καλό βράδυ.