Τό συνέδριο διοργανώθηκε ἀπό τόν ΣΥΛΛΟΓΟ ΣΤΑΡΤΣΟΒΙΤΩΝ & ΦΙΛΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ» Νέου Πετριτσίου Σερρών
Ἡ χρήση τοῦ ἰδιώματος αὐτοῦ, ἡλικιακά περιορίζεται συνεχῶς ὅλο καί περισσότερο, μέ ἀποτέλεσμα οἱ νέες ἡλικίες νά μήν τό χρησιμοποιοῦν καθόλου, γιατί ἀπλά δέν τό γνωρίζουν.
Παρ' ὅλα αὐτά ὄμως, τό "ἐντόπικα" εἶναι ἡ βασική συνιστῶσα τῆς σκοπιανῆς προπαγάνδας, πού ἀπευθύνεται στούς δίγλωσσους Ἕλληνες, ἀλλά καί σέ ὅσους μακεδόνες χάσανε μέν τήν ντοπιολαλιά τους, πλήν ὅμως κατάγονται ἀπό οἰκογένειες διγλώσσων.
Δηλαδή, ὅπως κάποτε οϊ Βούλγαροι λέγανε στούς ντόπιους:-Μιλᾶς Βουλγάρικα (ἐντόπικα) εἶσαι Βούλγαρος, καί ὄχι Ἕλληνας, τώρα οἱ σκοπιανοί λένε:-Μιλᾶς Μακεδονικά (ἐντόπικα), εἶσαι ἐθνικά Μακεδόνας, καί ὄχι Ἕλληνας.
Δέν θά πρέπει νά παραγνωρίσουμε τό γεγονός, ὅτι ἡ σκοπιανή ἐκδοχή τῆς προπαγάνδας αὐτῆς, εἶναι ἀπείρως πιό ἐπικίνδυνη, ἀφοῦ πέρα ἀπό αὐτό, διεισδύουν στά πολιτιστικά δρώμενα τῶν μακεδονικῶν χωριῶν -πανηγύρια κυρίως- στά ὁποῖα διάφοροι ἀντιμακεδόνες (σκοπιανόφιλοι) καλοῦν συγκροτήματα ἀπό τά Σκόπια, τά ὁποῖα παίζουν τραγούδια ἀλυτρωτικοῦ χαρακτήρα. (ἡ Πολιτεία βεβαίως κοιμᾶται..)
Στήν προπαγάνδα αὐτή, οἱ γηγενεῖς μακεδόνες ἀπήντησαν μέ τά συμπεράσματα τοῦ συνεδρίου τους, γιά τό ὁποῖο ὅπως ἔγινε γνωστό, πολλά "σκυλιά γαύγισαν". Δέν πειράζει ὅμως, θά τούς περάσει. Οί γηγενεῖς μακεδόνες, δείχνουν σημάδια αὐτοοργάνωσης. Μακάρι νά μήν εἶναι κάτι περιστασιακό.
Μιά παράγραφος λοιπόν τῶν συμπερασμάτων εἶναι ἡ παρακάτω:
Το σλαβόφωνο ιδίωμα που ομιλείται σε αρκετές περιοχές της Μακεδονίας δεν έχει ΚΑΜΜΙΑ σχέση με τη γλώσσα που ομιλείται στα Σκόπια. Αποτελεί δε πολιτιστικό θησαυρό, τον οποίον οφείλουμε να διαφυλάξουμε, και πρέπει να ομιλείται άφοβα από τους Μακεδόνες Έλληνες (για όσους το χρησιμοποιούν).
Διαβάστε περισσότερα, στόν ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΤΥΠΟ, (ἐδώ) ἀπό τόν ὁποῖο πληροφορηθήκαμε τά καθέκαστα.
Σχετική άνάρτηση ἔχει καί τό ἱστολόγιο, Akritas-Ἱστορία τῆς Μακεδονίας (ἐδώ)
Διαβάστε ἐπίσης στό μπλόγκ Φιλονόη ἐκ τοῦ Πόντου, μιά ἐνδιαφέρουσα ἀνάρτηση μέ τίτλο: Καί τί θά κάνουν τώρα δίχως τήν "μακεδονική γλῶσσα" (έδώ) Τό ἐρὠτημα ἀπευθύνεται στούς Σκοπιανούς, ὅταν τό Εὐρωκοινοβούλιο, ἀφαίρεσε τήν ψευτό-γλῶσσα, μέ τίτλο "μακεδονική" .
Διαβάστε ἐδώ, άνάρτηση τοῦ Greek National Pride, γιά τόν έθνικιστικό παροξυσμό τῶν Σκοπιανῶν.
Γιά μιά καλύτερη προσέγγιση στό ζήτημα τῶν "ἐντόπικων", σᾶς προτρέπουμε νά παρακολουθήσετε τά δυό παρακάτω βιντεάκια:
Τά βιντεάκια, εἶναι παραγωγή μιᾶς ὁμάδας νέων ἀτόμων, ὅλοι ντόπιοι Μακεδόνες, πού δίνουν τήν μαρτυρία τους κυρίως στό youtube , μέ τ΄ ὄνομα dopioi makedones, γιά τήν ἑλληνικότητα τῆς Μακεδονίας.
Αύτοπαρουσιάζονται στό παρακάτω βιντεάκι. Γνωρίστε τους.
Πολύ ενημερωτική η ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε φίλε Cummulus
Νάσαι καλά φίλε μου. Εὐχαριστῶ πού πέρασες ἀπό έδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ καλή αναρτηση αδερφε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυνει απορίες... και ξεμπροστιαζει ολοκληρη την ανθελληνικη προπαγανδα.
Θάνο,
ΑπάντησηΔιαγραφήπρέπει νά προχωρήσει ἡ αὐτοοργάνωση, καί μάλιστα νά μήν μείνει σέ συνέδρια καί ἀκαδημαικοῦ τύπου ἐκδηλώσεις. Οἰ πολιτικοί πέρα ἀπό δηλώσεις δέν κάνουν τίποτε. Οἰ Μακεδόνες πρέπει να πάρουν τό ζήτημα πιό ζεστά.
Η μεγάλη πίκρα φιλε μου ειναι οι Μακεδόνες πολιτικοι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσα χρονια αδιαφόρησαν για την Μακεδονία σε προδοτικο βαθμο....
70 και βαλε ειναι στην Βουλή...
Τους εφαγε η κομματικη πειθαρχία και η μικροπολιτικες σκοπιμότητες την ωρα που η Μακεδονία εχει αφεθει στην μοιρα της....
Ετσι πραγματικα φιλε μου συμφωνω πληρως μαζί σου...
Αυτοοργανωση...
Θάνο,
ΑπάντησηΔιαγραφήτό ζήτημα άφορᾶ ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ βουλευτή πού νοιώθει Ἑλληνας, καί ὄχι μόνο τούς μακεδόνες βουλευτές, πού σαφῶς πρέπει νά δείξουν τόν δρόμο τῆς μάχης. Καί λέω ὅτι ἀφορᾶ ὅλους, γιατί τότε, τά χρόνια τοπυ μακεδονικοπυ ἀγῶνα, ἀπό κάθε γωνιά τοῦ ἐλληνισμοῦ προσέτρεξαν στήν Μακεδονία. Μήν ξεχνᾶμε πώς ὁ ἥρωας μας, ὀ Παῦλος, εἶχε Κεφαλλονίτικες ρίζες. Ἄλλοι ὁπλαρχηγοί, μᾶς ἤρθανε ἀπό τήν Κρήτη κλπ κλπ.
Θά μοῦ έπιτρέψεις νά σημειώσω κάτι, πού μέ εἶχε συγκινήσει. Εἶχε πεῖ λοιπόν ὁ Δρούτσας, ἀναφερόμενος στό Μακεδονικό, πώς κάθε Ἑλληνας εἶναι ΚΑΙ μακεδόνας. Τότε νόμισα ὅτι κάτι ἄλλαξε. Φεὖ ὅμως! Πάντως ἡ δήλωση ἦταν φιλολογικά κομψή, καί στήν οὐσία της πραγματική.