Εἶχα διαβάσει σέ μιά ἀντι--χριστιανική σελίδα, πώς ἕνας ἀπό τούς λόγους γιά τούς ὁποίους οἱ Χριστιανοί δέν εἶναι.... Ἕλληνες, εῖναι τό γεγονός, ὅτι οἱ Χριστιανοί προσκυνοῦν (τίς ἄγιες εἰκόνες, καί τά ἰερά λείψανα τῶν ἁγίων) ἐνῶ οἱ ἀρχαίοι Ἕλληνες ὄχι, γιατί ἦταν ἄνθρωποι ὑψηλόφρονες, ἐλεύθεροι κλπ ,κλπ
Αὐτό, εἶναι κατά τήν ἀποψη τῶν νεπαγανιστῶν ἕνα τεκμήριο γιά τίς ἀπόψεις τους.Ἐνῶ γνωρίζουμε πολύ καλά πώς οἱ Χριστιανοί προσκυνοῦν (τιμητικά καί ὄχι λατρευτικά) τά ἰερά λείψανα καί τίς ἰερές εἰκόνες, φαντάζομαι πώς θά εἶχε ἐνδιαφέρον νά δοῦμε, ἐάν ἰσχύει τό δεύτερο. Ἀν προσκυνοῦσαν δηλαδή οἱ άρχαίοι Ἕλληνες τούς θεούς τους.
Τήν ἀπάντηση θά τήν πάρουμε άπό κείμενα τῆς άρχαίας γραμματείας, καί συγκεκριμμένα άπό τό ἐργο τοῦ Διογένη τοῦ Λαέρτιου, πού συνέγραψε βιβλία μέ βίους φιλοσόφων, καί πού ἔζησε τόν 3ο αἰ. γιά νά ὑπάρχει ἔτσι καί τό τεκμήριο τῆς πρωτογενοῦς πηγῆς.
Στόν Βίο τοῦ Πυθαγόρα ὁ Λαέρτιος, γράφει τά παρακάτω:
α) "Ὁ μόνος βωμός πού προσκυνοῦσε (ὀ Πυθαγόρας), ἦταν τοῦ γεννήτορος Ἀπόλλωνα στήν Δῆλο, ὀ ὁποῖος βρισκόταν πίσω ἀπό τόν Κερατίνο" (*)
β) "Δἐν ἐπέτρεπε (στούς μαθητές του), νά προσφέρονται θυσίες στούς Θεούς μέ σφάγια, ἀλλά μόνο ἀναίμακτό βωμό νά πρσκυνοῦν" (**)
Στόν Βίο τοῦ Ἐμπεδοκλῆ, ὀ Λαέρτιος περιγράφει μιά σκηνή, στήν ὀποία, σ'ἔνα γλέντι τῶν Σελινουντίων ἐμφανίστηκε ὁ Έμπεδοκλῆς, καί τότε οἰ γλεντοκόποι σηκώθηκαν ὄρθιοι καί τόν προσκύνησαν σάν Θεό.
"Ὄλοι σηκώθηκαν, τόν προσκυνοῦσαν καί προσεύχονταν σ'αὐτόν σάν νά ἦταν θεός" (***)
Τώρα, σύμφωνα μέ τήν νεοπαγανιστική λογική, θά πρέπει νά συμπεράνουμε ὄτι οἱ ἀρχαίοι Ἕλληνες, δέν ἦταν....Ἕλληνες ;
Τά παραπάνω ἀποσπάσματα στήν άρχαία.
(*) "...ἀμέλει καί βωμόν προσκυνῆσαι μόνον ἐν Δήλω, τόν Ἀπόλλωνος τοῦ γενέτορος..."
(**) "..σφάγια τε θεοῖς προσφέρειν κωλύειν, μόνο δέ τόν ἀναίμακτον βωμόν προσκυνεῖν, μηδ' ὀμνύναι θεούς"
(***) "...καί τῶν Σεληνουντίων εὐωχουμένων ποτέ παρά τῶ ποταμῶ, ἐπεφανῆναι τόν Ἐμπεδοκλέα, τούς δ'ἐξαναστάντας προσκυνεῖν καί προσεύχεσθαι καθαπερεῖ θεῶ....."
Διογένης Λαέρτιος |
Λεπτομέρειες γιά τόν Διογένη Λαέρτιο, μπορεῖτε νά δεῖτε στὀ ἱστολόγιο Ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ
Διαβάστε:
- Ζουρνάς--αὐλός, Ἐκκλησία καί ...Ἀριστοτέλης (κλίκ)
-Τἀ "τίμια λείψανα" τοῦ Ἡσιόδου!!(κλίκ)
Καταπληκτικό το θέμα που επέλεξες Συννεφάκι μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάραααααα πολύυυυυυ μου άρεσεεεε!
:-)
Εὐχαριστῶ. :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝὰ προσθέσω καὶ τὸν Ἀρριανό. Δὲν ἔχω πρόσβαση στὸ θεωρητικὸ τμῆμα τῆς βιβλιοθήκης μου ὁπότε δὲν μπορῶ νὰ παραπέμψω ἀκριβῶς.Ἴσως τέταρτο ἢ πέμπτο βιβλίο, νομίζω ἔνατο τμῆμα, σίγουρα ὅμως 2ος καὶ 3ος στῖχος δύο ἀκόμη ἀναφορὲς μὲ τὸν Καλλισθένη νὰ διαφωνεῖ μὲ τὴν ἀπαίτηση τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου γιὰ προσκύνηση καὶ τελειώνει στὸ ἐπόμενο τμῆμα στοὺς δύο προτελευταίους στίχους. Τὸ ἐπιχείρημα τοῦ Καλλισθένη εἶναι ὅτι οἱ Ἕλληνες προσκυνοῦν μόνο Θεούς καὶ ὄχι ἀνθρώπους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλὲς ἄλλες ἀποδείξεις ἔχουμε γιὰ προσκύνηση ὄχι ἀνθρώπων βέβαια ἀλλὰ τῶν Θεῶν.
Αὐτοὶ ποὺ λένε τὸ ἀντίθετο ἢ ἀπαίδευτοι εἶναι, ἀνίκανοι νὰ διαβάσουν ἐκ τοῦ πρωτοτύπου, ἢ ἀφελεῖς, ἢ μὲ ὕποπτο ρόλο γιὰ τὴν ἐνότητα τῆς Ἑλλάδος. Μὴν ξεχνᾶμε πὼς καταφέρανε οἱ Βούλγαροι νὰ προσεταιρισθοῦν Μακεδόνες μέσω τῆς Βουλγαρικῆς ἐκκλησίας ξέροντας τὴν θεοσέβεια καὶ τὴν συντηρητικότητα τῶν Μακεδόνων.
Ἀπόστολος.
ΥΓ.: Αὔριο ξεκινῶ γιὰ τὴν Μακεδονία, θὰ βρῶ λοιπὸν τὶς ἀκριβεῖς παραπομπές, δὲν θὰ μπορέσω ὅμως νὰ τὶς στείλω σύντομα μιὰ ποὺ σκοπεύω νὰ περάσω καὶ τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς ἐκεῖ.
Ἀπόστολε...θά περιμένουμε νέα σου ὅποτε μπορέσεις. Καλό Πάσχα, καλή παραμονή στή Μακεδονία. :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστιανοι για παρτε το αλλιως γιατι δεν σας βγαινει σε καλο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι συμβαινει με την εκκλησια σας, επειδη βλεπουν οι παπαδες οτι ο κοσμος του σκοταδισμου που εχτισαν 16 αιωνες φτανει στο τελος του βαζουν το υπουργειο προπαγανδας τους(απολογητες), προκειμενου οχι βεβαια να καλυτερευσουν τη θρησκεια, αλιμονο, αλλα να ''ταπωσουν'' και καλα την θρησκεια των Ελληνων προσπαθοντας να τους καταταξουν στο ιδιο επιπεδο με τη δικη σας!!!
Και στο τελος τι γινεται;;; Την τρωνε στη μαπα!!
Ας πει λοιπον κανεις σε αυτον τον αθλιο ανιστορητο αλβανο ανθελληνα απολογητη της κακιας ωρας οτι ο Διογενης Λαερτιος ηταν ιστοριογραφος στο φιλοσοφικο κομματι και εκτος αυτου δεν γνωριζουμε σχεδον τιποτε για το συνολο του εργου του μα ουτε καν δεν γνωριζουμε για το ποτε εζησε ακριβως, οι περισσοτεροι ιστοριογραφοι τον τοποθετουν μετα τον 3ο αιωνα μ.χ επομενως σε περιοδο που αρχισε να επικρατει ο Χριστιανισμος, οπου ποσες ερμηνειες λεξεων(καλη ωρα οπως προσ-κυνω ή δαιμων κλπ) και θελει να μας ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΩΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ;;; Πραγμα που το θεωρουσαν αισχρη συνηθεια;;
Ειναι για γελια, πολυ απλο!!! Ωστοσο με ατομα σαν αυτον η παραπληροφορηση τηνει να γινει επιστημη,το ρημα αραομαι(εκ της αρσης) ειχε την εννοια του προσευχομαι για τους Ελληνες!!
Παντως και μονο το γεγονος οτι ο τυπος αυτος σπαταλησε τοσο χρονο προκειμενου να βρει μεμονομενες φρασουλες απο ανθρωπους που δεν ειχανε σχεση προκειμενου να σας πεισει για τα ανεκδοτα του δειχνει το ποσο κατατρομαγμενος ειναι ο ιδιος και ποσο βλεπει οτι ο Σιωνιστικος του κοσμος καταρρεει!!!
Καντε προσωπικη μελετη ρε προβατα νεοΕλληνες, μην επηρεαζεστε απο τριτους που το μονο που θελουν ειναι να σας κανουν προβατα και να πουλησουν(απολογητες, φουρακηδες, Μπεξηδες, Ρασιαδες κλπ) απο ολες τις παραταξεις!! Διαβαστε τις ιερες παρακαταθηκες των προγονων σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρτο χαμπαρι ελληνα δεν εχει σημασια αν εισαι ή οχι φυλετικος απογονος των αρχαιων Ελληνων,αν δεν αποκτησεις παιδεια δεν θα εισαι παρα ενα ανθρωπακι που θα σερνεται στα ποδια του Μ. Αλεξανδρου και του Λεωνιδα!!!
Αυτα,
Καλη συνεχεια!!!
Οκ, εἶσαι ἕνας ἀντιχριστιανός ταλιμπάν. Δικαίωμα σου βέβαια. Γιά πές μας ὅμως, μᾶς προτρέπεις νά διαβάσουμε τίς "ἰερές παρακαταθῆκες τῶν προγόπνων μας μας". Θά θέλαμε νά μᾶς συστἠσεις παρακαλῶ.
ΔιαγραφήΔεν ειμαι αντιχριστιανος ταλιμπαν, ειμαι αντι-χριστιανοταλιμπαν!!! Και ο στοχος μου με αυτα τα σχολια δεν ηταν να θιξω το Χριστιανισμο αλλα να δειξω στους απολογητες της κακιας ωρας οτι οταν μιλανε για εναν πολιτισμο (που οι ''αγιοι'' πατερες τους δεν εφταναν ουτε στα μακρινα τους ονειρα) πρεπει πρωτα να γνωριζουν δια αυτον!!!
ΔιαγραφήΚαι σαφως να πω στους Ελληνες να μην επηρεαζονται απο ανακριβιες του ιντερνετ αλλα να κατσουν να μελετησουν μονοι τους φιλοσοφια και αρχαια Ελληνικη Γραμματεια διοτι αυτη θα τους ανοιξει το μυαλο, αλλα δυστυχως αυτο προϋποθέτει το μυαλο να ειναι ηδη καθαρο, δηλαδη αποχριστιανοποιημενο!!!
Ἀρριανός Δ´ ι´
ΑπάντησηΔιαγραφή“Ὑπὲρ δὲ τῆς προσκυνήσεως ὅπως ἠναντιώθη Ἀλεξάνδρῳ, ........
Μακεδόνας δὲ ἂν τὸν σφῶν βασιλέα δικαιότερον θείαις τιμαῖς κοσμοῦντας.....”
Ὅπου ὁ Ἀνάξαρχος προσπαθεῖ νὰ πεῖ ὅτι “θείαις τιμαῖς” (προσκύνηση), πρέπει νὰ τιμᾶται ὁ Ἀλέξανδρος.
Ἀρριανὸς Δ´ια´
“Λεχθέντων δὲ τούτων......
τοὺς μὲν γὰρ ἀνθρώπους φιλεῖσθαι πρὸς τῶν ἀσπαζομένων, τὸ θεῖον δέ, ὅτι ἄνω ποὺ ἱδρυμένον καὶ οὐδὲ ψαῦσαι αὐτοῦ θέμις, ἐπὶ τῴδε ἄρα τῇ προσκυνήσει γεραίρεται,.......”
Ὅπου ὁ Καλλισθένης ἀπαντᾶ πὼς τοὺς μὲν ἀνθρώπους ἀγγαλιάζουμε καὶ φιλοῦμε τὸ δὲ θεῖον ἐπειδὴ ἄνωθεν ἔρχεται οὔτε νὰ τὸ ἀγγίζουμε εἶναι θεμιτὸν, τὸ τιμοῦμε μὲ προσκύνηση...
Ἀπόστολος.
Για αλλη μια φορα ποσταρεις μεμονωμενες φρασουλες, τις βαζεις χωριστες για να τις φερεις στα μετρα σου, ομως το πιο φυσιολογικο ειναι καποιος που κατεχει την Αρχαια Ελληνικη Γραμματεια στα χερια του να παει και να κοιταξει την περιπτωση!!!
ΔιαγραφήΟ Αρριανος μιλαει απλα για ενα γεγονος απο το οποιο του δοθηκε η ευκαιρια να πει οτι ο Αλεξανδρος ΗΘΕΛΕ να τον προσκυνουν οι κατακτημενοι διοτι ο ιδιος θεωρουσε τον εαυτο του υιο του Αμμωνα, ομως ο Αμμωνας Διας ειχε ηδη υιοθετηθει και στους αλλους λαους, οπως Αιγυπτιους, Μυδες και Περσες για αυτο αλλωστε και λεει οτι τιμουσε τα ηθη των Περσων και των Μηδων και αλλαζε ενδυμασιες!!!
Σου παραθετω ολοκληρο απευθειας απο το βιβλιο μου:
επει και προσκυνεισθαι εθελειν Αλεξανδρον λογος κατεχει, υπουσης μεν αυτω και της αμφι του Αμμωνος πατρος μαλλον τι η Φιλλιπου δοξης, θαυμαζοντα τα Περσων και Μηδων της τε εσθητος τη αμειψει και της αλλης θεραπειας τη μετακοσμηει, ουκ ενδεησαι δε προς τουτο αυτω τους κολακεια εις αυτο ενδιδοντας, αλλους τε τινας και δη και των σοφιστων των αμφ' αυτον Αναξαρχον τε και Αγιν Αργειου, ιποποιον''!!
Επομενως και ο ιδιος ο συγγραφεας την υποστηριζε αυτη του την αλαζονια που ειχε αποκτησει ξαφνικα ο Αλεξανδρος και σε προηγουμενους στιχους αναφερει κατα λεξη οτι ο Αλεξανδρος ειχε αρχισει να αποκτα βαρβαρικη συμπεριφορα, καθως και η θεληση του αυτη για προσκυνηματα οφειλεται σε αυτο.
Ωστοσο η συζητηση με τον Καλλισθενη εγινε οπως λεει με μεγαλους Περσες και Μυδες Σοφιστες και επομενως μιλαγε γενικα οταν ελεγε για τα θεια και τους ανθρωπους ανεξαρτητου εθνικοτητας εφοσον μιλαγε και με ξενους!!!
Καταλαβες τωρα φιλε μου;;;
Και στο κατω κατω λεει στο 4.11 ''τους μεν μετεσχηκοτας της βουλης επαινειν τον λογον και δη εθελειν αρχεσθαι της προσκυνησεως, τους δε Μακεδονας δε τους πολλους αχθομενους τω λογω σιγη εχειν''
Δηλαδη: Και οσοι συμμετειχαν στη συζητηση(εννοοντας προφανως τους Περσες και τους Μυδες σοφιστες) επενεσαν τα λογια του και βιαζονταν να αρχισουν να τον προσκυνουν, ενω οι περισσοτεροι απο τους Μακεδονες στενοχωρηθηκαν με τα λογια του και καθονταν σιωπηλοι.
Επομενως οι Μακεδονες ηταν αυτοι που ξεχωρισαν αμεσως και δεν τον προσκυνησαν σε αντιθεση με τους αλλους. Γιατι αραγε;;;
ΟΥΚ ΕΙΘΙΣΤΑΙ ΤΙΣ ΕΛΛΗΣΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΙΝ
ΠΡΟΣΚΥΝΕΙΝ ΩΣΠΕΡ ΕΝ ΤΟΙΣ ΒΑΡΒΑΡΟΙΣ!!
Κοντὰ στὸν ἕνα χρόνο δὲν γράφω σὲ blogs γιατὶ ὁ χρόνος μου δὲν τὸ ἐπιτρέπει καὶ γιατὶ εἶναι μάταιο νὰ ἀσχολεῖται κάποιος μὲ ἄλλα ὅταν ἡ ἐπιβίωση στὸν καθημερινότητά του δὲν τοῦ τὸ ἐπιτρέπει.
ΔιαγραφήἜγραψα λοιπὸν ὅσο πιὸ σύντομα γινότανε τὰ πλέον εὔκολα ἀπὸ τὸν Ἀρριανό.
Ἔπρεπε νὰ γράψω ὅλο τὸ βιβλίο; Ἔγραψα δὲ τὴν ἀρχὴ τῆς κάθε παραγράφου ὥστε νὰ γίνει εὐκολότερον σὲ κάποιον νὰ τὸ βρεῖ. Ἀκριβῶς γιατὶ ὅποιος διαβάσει τὸ πρωτότυπο θὰ καταλάβει καλύτερα. Τὸ κείμενο ποὺ πρέπει νὰ διαβάσει κάποιος ἐδῶ εἶναι σελίδες ὁλόκληρες τὰ χωρία ποὺ ἔγραψα ἤτανε ἁπλῶς τὰ πλέον ξεκάθαρα.
Ἔρχεσαι λοιπὸν κακοβούλως καὶ μὲ κατηγορεῖς ψευδῶς λέγοντας ἄλλα ἀντ᾽ ἄλλων.
Ἡ οὐσία εἶναι ὅτι ὲκ τοῦ κειμένου γίνεται προφανές, ὅτι ἡ προσκύνησις εἶναι τιμὴ πρὸς τὸ θεῖον καὶ μὴ ἁρμόζουσα πρὸς ἄνθρωπον.
Δὲν τὸ λέω ἐγώ, ὁ Ἀρριανὸς τὸ μεταφέρει ὡς ἐπιχείρημα τοῦ Καλλισθένους.
Ἄρα προσκυνούσανε τοὺς θεούς, τοὺς ἀνθρώπους δὲν προσκυνούσανε.
-Τί ἀπαντᾶς σὲ αὐτό;
-Τὸ ὅτι ὁ Καλλισθένης τὸ λέει λόγῳ τῶν ξένων.
-Ἀπὸ ποῦ συναγάγεται αὐτό;
-Ἀπὸ πουθενά, γι᾽ αὐτὸ προσθέτεις τὸ “και επομενως...”
α) Ἡ ὅλη συζήτηση δὲν ἔγινε γιὰ νὰ πεισθοῦν οἱ Πέρσες ποὺ καὶ πρὶν προσκυνούσανε ἀλλὰ γιὰ νὰ πεισθοῦνε οἱ Μακεδόνες ποὺ τοὺς ἤτανε δυσάρεστο.
β) Τὸ ἐπιχείρημα τοὺ Ἀνάξαρχου ἤτανε ὅτι ὁ Ἀλέξανδρος εἶναι πιὸ δίκαιο νὰ τιμᾶται ὡς θεὸς ἀπὸ τοὺς Μακεδόνες ἀπὸ ὅτι οἱ “ξένοι” γιὰ τοὺς Μακεδόνες Διόνυσος καὶ Ἡρακλῆς.
Ποῖοι λοιπὸν τιμοῦσανε τοὺς ἀνωτέρω Θεούς, οἱ Μακεδόνες ἢ οἱ Πέρσες;
γ) Ποιές εἶναι οἱ θεῖες τιμὲς ποὺ ἀποδιδότανε σὲ αὐτοὺς καὶ εἶναι φυσικὸ πλέον νὰ ἀποδίδονται στὸν Ἀλέξανδρο;
Ἡ προσφορὰ λιβάνου;
Ἡ προσευχή;
Οἱ σπονδές;
Ἢ ἡ προσκύνηση;
Μὰ φυσικὰ αὐτὸ ποὺ ζητοῦσε ὁ Ἀλέξανδρος.
Αὐτὸ γιὰ τὸ ὁποῖο ἔγινε ὅλη ἡ συζήτηση.
δ) Τὸ ὅτι ὁ Καλλισθένης φέρει τὰ ἐπιχειρήματα μὲ τὸν Ἑλληνικὸ τρόπο σκέψεως φαίνεται καὶ παρακάτω ὅπου κατόπιν ὅλων τῶν ἐπιχειρημάτων περὶ τιμῶν γιὰ τὸ θεῖο καὶ τοὺς ἀνθρώπους προσθέτει:
“Εἰ δέ, ὅτι ἐν τῇ βαρβάρῳ γῇ οἱ λόγοι γίγνονται, βαρβαρικὰ χρὴ ἔχειν τὰ φρονήματα,...” Ἀρριανός, Δ´ ιβ´
Ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα δηλαδὴ λαμβάνει ὑπόψιν του τὶς βαρβαρικὲς συνήθειες, δηλαδὴ τὴν προσκύνηση τῶν ἀνθρώπων, καὶ φαίνεται καὶ ἀπὸ τοῦ ὅτι λέει:
“Εἰ δὲ ὑπὲρ Κύρου τοῦ Καμβύσου λέγεται πρῶτον προσκυνηθῆναι ἀνθρώπων...” Ἀρριανός, Δ´ ιβ´
Αὐτὴ λοιπὸν εἶναι ἡ βαρβαρικὴ συνήθεια, τὸ νὰ προσκυνοῦνται ἄνθρωποι.
Ὅσο γιὰ τὰ σχόλιά σου:
α) “Για αλλη μια φορα ποσταρεις μεμονωμενες φρασουλες...” , ποιὲς ἄλλες φορὲς εἶναι αὐτὲς ποὺ ὑπαινίσσεσαι;
β) Δὲν εἶναι ὁ Δίας ποὺ υἱοθετεῖται ἀπὸ τοὺς ἀνατολικοὺς λαοὺς ἀλλὰ ὁ Ἄμμωνας ποὺ ἀρχίζει νὰ ταυτίζεται μὲ τὸν Δία ποὺ εἰσέρχεται στὴν Ἑλλάδα καὶ ἀργότερα στὴν Ρωμαϊκὴ ἐπικράτεια μὲ τοὺς ὑπόλοιπους Αἰγυπτίους ἢ καὶ ἀνατολικοὺς θεούς, Ἴσιδα, Ὄσιρι, Μίθρα, Ἀστάρτη.
γ) Τὸ γιατὶ τὸ κείμενο ποὺ ἀναφέρεις τὸ θεωρεῖς “ολοκληρο” δὲν ξέρω, ὁλόκληρο τί;
δ) “Επομενως και ο ιδιος ο συγγραφεας την υποστηριζε αυτη του την αλαζονια που ειχε αποκτησει ξαφνικα ο Αλεξανδρος και σε προηγουμενους στιχους αναφερει κατα λεξη οτι ο Αλεξανδρος ειχε αρχισει να αποκτα βαρβαρικη συμπεριφορα, καθως και η θεληση του αυτη για προσκυνηματα οφειλεται σε αυτο.”
Τῷ ὄντι ἀναφέρει σὲ ἄλλους στίχους τὴν συμπεριφορά του, ἀλλὰ ἀπὸ ποῦ τεκμαίρεται ὅτι τὴν ὑποστηρίζει; Τὸ κείμενο ποὺ παρέθεσες τοῦ Ἀρριανοῦ ἀκριβῶς ἀπὸ ἐπάνω δείχνει τὸ ἀκριβῶς ἀντίθετο. Μπορεῖς νὰ κατανοήσεις ἐκ τοῦ πρωτοτύπου τὸ κείμενο;
Πέραν τούτου ὁ ἴδιος ἀναφέρει ξεκάθαρα:
“Καλλισθένην δὲ τὸν Ὀλύνθιον Ἀριστοτέλους τε τῶν λόγων διακηκοότα καὶ τὸν τρόπον ὄντα ὑπαγροικότερον οὐκ ἐπαινεῖν ταῦτα τούτου μὲν δὴ ἔνεκα καὶ αὐτὸς Καλλισθένει ξυμφέρομαι,...” συμφωνεῖ δηλαδὴ μὲ τὸν Καλλισθένη. Ἀρρίονας Δ´ ι´
ε) Οἱ Μακεδόνες σιωπηλῶς ἐνοχλήθησαν δὲν σημαίνει ὅμως πὼς δὲν ὑπήκουσαν οἱ περισσότεροι. Στὸ Δ´ ιβ´ φαίνεται καθαρὰ ὅτι οἱ περισσότεροι ἂν καὶ διαφωνοῦσαν διὰ τῆς σιγῆς προσκυνήσανε, (κακῶς βέβαια). Γι᾽ αὐτὸ καὶ ὁ Δημήτριος τοῦ Πυθώνακτα ὁ γνωστὸς ὡς Φείδων ἐκ τῶν ἑταίρων καρφώνει τὸν Καλλισθένη γιὰ τὸ ὅτι αὐτὸς δὲν προσκύνησε, ἄρα οἱ περισσότεροι προσκυνήσανε. Ὁ δὲ Πλούταρχος στὸν βίο τοῦ Ἀλεξάνδρου λέει πὼς ὁ Καλλισθένης εἶπε φανερὰ ὅτι ὅλοι σκεφτότανε κρυφά. (Ἀλέξανδρος, νδ´). Λέει πὼς πρῶτος ὁ Χάρης ὁ Μυτιληναῖος ἔδωσε τὴν φιάλη σὲ φίλο ποὺ προσκύνησε καὶ ὅλοι μετὰ κάνανε τὸ ἴδιο ἐκτὸς τοῦ Καλλισθένους ποὺ τὸν μαρτύρησε ὁ Δημήτριος.
ΔιαγραφήΠοιός εἶναι λοιπὸν αὐτὸς ποὺ κρύβει χωρία καὶ χρησιμοποιεῖ “μεμονωμενες φρασουλες”;
Τέλος μή μὲ ἀποκαλεῖς “φιλε μου” ὅταν στὴν πρώτη σου κιόλας φράση μὲ λασπολογεῖς. Ἐκτὸς ἀπὸ κακόβουλος ἀποδεικνύεσαι καὶ ὑποκριτής.
Ἀπόστολος.
''Τὸ ὅτι ὁ Καλλισθένης τὸ λέει λόγῳ τῶν ξένων.'' Μα ο Καλλισθενης δεν μιλαει εκ μερους ελληνων αλλα γενικως για ολους τους λαους εφοσον ηταν παροντες ανθρωποι ξενης καταγωγης!!! Για αυτο αλλωστε μιλαει για προσκυνηματα, διοτι το αρραομαι το ρημα εκ της αρσης για τους Ελληνες σημαινε προσευχομαι, εκτος και αν κατα τη γνωμη σου οι Μακεδονες δεν ηταν Ελληνες.
Διαγραφή''α) Ἡ ὅλη συζήτηση δὲν ἔγινε γιὰ νὰ πεισθοῦν οἱ Πέρσες ποὺ καὶ πρὶν προσκυνούσανε ἀλλὰ γιὰ νὰ πεισθοῦνε οἱ Μακεδόνες ποὺ τοὺς ἤτανε δυσάρεστο.'' Δεν εγινε για αυτο, λεει απλως ο Αρριανος οτι υπηρχε η φημη οτι ηθελε ο Αλεξανδρος να τον προσκυνανε στα περατα της εμφυλιου ως θεο, πραγμα το οποιο ο ιδιος το αποκαλει βαρβαρικη συμπεριφορα και δεν το εγκρινει!!!
'' β) Τὸ ἐπιχείρημα τοὺ Ἀνάξαρχου ἤτανε ὅτι ὁ Ἀλέξανδρος εἶναι πιὸ δίκαιο νὰ τιμᾶται ὡς θεὸς ἀπὸ τοὺς Μακεδόνες ἀπὸ ὅτι οἱ “ξένοι” γιὰ τοὺς Μακεδόνες Διόνυσος καὶ Ἡρακλῆς.'' Αλλο να τιμαται ως θεος και αλλο να τον προσκυνουν, οι Ελληνες ποτε δεν προσκυνουσαν τους θεους τους, ο Αλεξανδρος ομως ηθελε να τον προσκυνουν ολοι(ιδαιτερως οι βαρβαροι) γιατι ειχε αποκτησει βαρβαρικη συμπεριφορα, και οι Μακεδονες δεν ηθελαν!!!
''α)'' ποιὲς ἄλλες φορὲς εἶναι αὐτὲς ποὺ ὑπαινίσσεσαι;''Δεν αναφερομουνα για την ακριβεια μονο σε εσενα αλλα και σε αλλους που κανουν το ιδιο, ομως στην προκειμενη περιπτωση βρηκες απλως μια φρασουλα που ειχε μεσα τη λεξη προσκυνημα απο ολη την ελληνικη Γραμματεια για να αποδηξεις οτι οι Ελληνες καναν αυτο που μισουσαν στους θεους τους !!!
''β) Δὲν εἶναι ὁ Δίας ποὺ υἱοθετεῖται ἀπὸ τοὺς ἀνατολικοὺς λαοὺς ἀλλὰ ὁ Ἄμμωνας ποὺ ἀρχίζει νὰ ταυτίζεται μὲ τὸν Δία ποὺ εἰσέρχεται στὴν Ἑλλάδα καὶ ἀργότερα στὴν Ρωμαϊκὴ ἐπικράτεια μὲ τοὺς ὑπόλοιπους Αἰγυπτίους ἢ καὶ ἀνατολικοὺς θεούς, Ἴσιδα, Ὄσιρι, Μίθρα, Ἀστάρτη.'' Ο Αμωνας αρχιζε να ταυτιζεται με το Δια απο τους ιδιους τους Αιγυπτιους οι οποιοι ηταν οι πρωτοι που τον ονομασαν υιο του Αμωνα Δια.
''γ) Τὸ γιατὶ τὸ κείμενο ποὺ ἀναφέρεις τὸ θεωρεῖς “ολοκληρο” δὲν ξέρω, ὁλόκληρο τί; '' Εκατσα ανοιγοντας το βιβλιο μου και εγραψα με το χερι μου ολοκληρες προτασεις ωστε να καταλαβει ο κοσμος για ποιο θεμα μιλαγαν, εσυ ποσταρες απλως μια φρασουλα για να βγαλει ο κοσμος το ψευδες συμπερασμα οτι συνηθιζαν οι ελληνες να προσκυνουν!!
''Τῷ ὄντι ἀναφέρει σὲ ἄλλους στίχους τὴν συμπεριφορά του, ἀλλὰ ἀπὸ ποῦ τεκμαίρεται ὅτι τὴν ὑποστηρίζει;'' Η ελλειψη χρονου ειχε ως αποτελεσμα να κανω ενα λαθος, το διορθωσα ωστοσο, εφαγα το ''δεν''!!
''ε) Οἱ Μακεδόνες σιωπηλῶς ἐνοχλήθησαν δὲν σημαίνει ὅμως πὼς δὲν ὑπήκουσαν οἱ περισσότεροι.Στὸ Δ´ ιβ´ φαίνεται καθαρὰ ὅτι οἱ περισσότεροι ἂν καὶ διαφωνοῦσαν διὰ τῆς σιγῆς προσκυνήσανε, ''
Λαθος, γραφει ''Ταυτα δη και τοιαυτα ειποντα Καλλισθενην ανασαι μεν μεγαλωστι Αλεξανδρου, Μακεδοσι δε προς θυμου ειπειν, και τουτο γνοντα Αλεξανδρον πεμφαντα κωλυσαι Μακεδονας μεμνησθαι ετι της προσκυνησεως''
Επομενως λεει οτι τη συναισθανθηκε τη στενοχωρια του Καλλισθενη και των Μακεδονων ο Αλεξανδρος και μυνησε στους Μακεδονας να σταματησουν τη συζητηση περι της προσκυνησεως.
Στη συνεχεια μιλαει για τους γεροντοτερους απο τους Περσες που αρχισαν να προσκυνουν!!!
Ωστοσο πιο πριν ρωτατε ο Αλεξανδρος ''ει δε οτι εν τη βαρβαρω γη οι λογοι γιγνονται, βαρβαρικα χρη εχειν τα φρονηματα, και εγω της Ελλαδος μεμνησθαι σε αξιω, Ω Αλεξανδρε, ης ενεκα ο πας στολος σοι εγενετο, προσθειναι την Ασιαν τη Ελλαδι. και ουν ενθυμηθητι, εκεισε επανελθων αρα γε και τους Ελληνας προσαναγκασεις ες τη προσκυνησιν, η Ελληνων μεν αφεξη, Μακεδοσι δε προσθησεις τηνδε την ατιμιαν, η διακεκριμενα εσται, σοι αυτω τα των τιμων ες απαν, ως προς Ελληνων μεν και Μακεδονων ανθρωπινως τε και ελληνικος τιμασθαι, προς δε τον βαρβαρων μονων βαρβαρικως;;''
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω φαινεται καθαροτατα η ηθικη των Ελληνων, που τους αποκαλει θερμους θασωτες της ελευθεριας και που συχαινονται τα προσκυνηματα σε οποιονδηποτε!!!
''Ποιός εἶναι λοιπὸν αὐτὸς ποὺ κρύβει χωρία καὶ χρησιμοποιεῖ “μεμονωμενες φρασουλες”;'' Νομιζω οτι με την παραπανω παραγραφο που ανεφερα ο κοσμος καταλαβαινει τι εννοουσα!!!
''Τέλος μή μὲ ἀποκαλεῖς “φιλε μου” ὅταν στὴν πρώτη σου κιόλας φράση μὲ λασπολογεῖς. '' Οταν ξερεις καποιος αναφερει τη φραση ''φιλε μου'' στο λογο του δεν το εννοει απαραιτητα ξερεις αλλα μπορει να το λεει απο συνηθεια, ειτε χαιδευτικα ειτε ειρωνικα!!!
Και δεν ηρθα να σε λασπολογησω, ηρθα να καταριψω την τεραστια προπαγανδα που σπερνεται εναντι των προγονων μας, ενος πολιτισμου που ο Χριστιανισμος σας δεν φτανει το υψος του ουτε στα πιο τρελα σας ονειρα, για αυτο και τον πολεματε ή τουλαχιστον προσπαθειτε να τον ριξετε στο επιπεδο σας λεγοντας ψεματα. Ωστοσο μπορει στους αδιαβαστους να πιανει η προπαγανδα των απολογητων της κακιας ωρας ομως ξεχνατε πως οι αδιαβαστοι θα τελειωσουν καποια στιγμη στην Ελλαδα, ακομη και η γλωσσα που μιλαμε δεν ειναι η ελληνικη παρα μονο μια σκια αυτου του μεγαλειου, θα διορθωθει αυτο ομως!!!
Προσκυνειν ωσπερ εν τοις βαρβαροις. Δημοσθενης
Εσσεται Ημαρ,
Δημητρης