Στο βήμα της Κυριακής της 11ης Απριλίου, δημοσιεύθηκε στην στήλη " η άποψη μου" σχόλιοπου υπογράφει ο καθ. της Παντείου κ. Ρούσης, με τίτλο προλεταριακές χριστιανικές κοινότητες. Στο σχόλιο αυτό ο συντάκτης, με παραπομπές στούς μαρξιστές Κάουτσκυ και Κορδάτο, επιχειρεί μιά ανατομία των .πρώτων χριστιανικών κοινοτήτων, και αφού ερμηνεύει έως διαστροφής την Καινή Διαθήκη, καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:
1) Τα μέλη των π/χ κοινοτήτων είχαν ταξικό μίσος εναντίον των πλουσίων. Αυτό -γράφει- ότι φαίνεται ξεκάθαρα στο, Κατά Λουκά 18,25 έδάφι,ο το οποίο λέει, ότι είναι ευκολότερο να περάσει κάμηλος από τρύπα βελόνας, παρά να εισέλθει πλούσιος στην βασιελία του θεού.
Βέβαια, ή ρήση αυτή, που είναι αυτού του ιδίου Του Κυρίου, είναι αποτέλεσμα της συζήτησης μεταξύ του πλουσίου και του Ιησού, κατά την οποία ο πλούσιος αφού διαβεβαιώνει τον Χριστό ότι εφαρμόζει όλον τον Μωσαικό νόμο, ρωτάει τι παραπάνω πρέπει να κάνει για να εισέλθει στην βασιλεία του Θεού. Ο Κύριος του λέει να μοιράσει την περιουσία του στούς φτωχούς. Ο πλούσιος αρνείται, και τότε ο Κύριος στηλιτεύει την φιλαργυρία με την ρήση αυτή. Το μίσος, πως προκύπτει όμως στην σκέψη του κ. Ρούση;
Ακόμη ο κ. Ρούσης, αναφέρεται στην Επί του Ορους ομιλία, και γράφει το εξής: Περιγράφεται ακόμη (το μίσος ) στην επι του Ορους Ομιία (6, στίχος 20) όπου αναφέρεται το περίφημο "μακάριοι σείς οι πτωχοί διότι υμετέρα είναι η βασιλεία του Θεού" (το οποίον αναθεωρήθηκε αργότερα από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον και μετατράπηκε τεχνηέντως
σε, "μακάριοι οι πτωχοί των πνεύματι" Η Επί του Ορους Ομιλία τελικά είναι πολύπαθη στην σκέψη των αντιχριστιανών. Άλλοι λένε πως ο Χριστός κηρύττει πως η Βασιλεία των Ουρανών είναι για τους ..αμαθείς, τους αμόρφωτους, τους κακαμοίρηδες, τους βλάκες κλπ. Ο κύριος Ρούσης, μας λέει πως η ομιλία αυτή είναι μίσος εναντίον των πλουσίων. Κάποιος τρίτος, θα μας πεί ότι είναι και τα δύο. Η αγιογραφική όμως έννοια της πτωχείας του πνεύματος δεν αναφέρεται στο μορφωτικό επίπεδο των χριστιανών, αλλά στην αγνότητα των λογισμών τους και στην καθαρότητα της καρδιάς τους.1) Τα μέλη των π/χ κοινοτήτων είχαν ταξικό μίσος εναντίον των πλουσίων. Αυτό -γράφει- ότι φαίνεται ξεκάθαρα στο, Κατά Λουκά 18,25 έδάφι,ο το οποίο λέει, ότι είναι ευκολότερο να περάσει κάμηλος από τρύπα βελόνας, παρά να εισέλθει πλούσιος στην βασιελία του θεού.
Βέβαια, ή ρήση αυτή, που είναι αυτού του ιδίου Του Κυρίου, είναι αποτέλεσμα της συζήτησης μεταξύ του πλουσίου και του Ιησού, κατά την οποία ο πλούσιος αφού διαβεβαιώνει τον Χριστό ότι εφαρμόζει όλον τον Μωσαικό νόμο, ρωτάει τι παραπάνω πρέπει να κάνει για να εισέλθει στην βασιλεία του Θεού. Ο Κύριος του λέει να μοιράσει την περιουσία του στούς φτωχούς. Ο πλούσιος αρνείται, και τότε ο Κύριος στηλιτεύει την φιλαργυρία με την ρήση αυτή. Το μίσος, πως προκύπτει όμως στην σκέψη του κ. Ρούση;
Ακόμη ο κ. Ρούσης, αναφέρεται στην Επί του Ορους ομιλία, και γράφει το εξής: Περιγράφεται ακόμη (το μίσος ) στην επι του Ορους Ομιία (6, στίχος 20) όπου αναφέρεται το περίφημο "μακάριοι σείς οι πτωχοί διότι υμετέρα είναι η βασιλεία του Θεού" (το οποίον αναθεωρήθηκε αργότερα από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον και μετατράπηκε τεχνηέντως
2) Επίσης γράφει ότι: Οι π/χ κοινότητες είχαν κομμουνιστικό χαρακτήρα γιατί τα πάντα μοιράζονταν σύμφωνα με τις ανάγκες του καθενός। Αμέσως όμως αναιρεί την άποψη του, λέγοντας ότι η κοινοκτημοσύνη δεν επεκτεινόταν και στα μέσα παραγωγής, για να αποδειχθεί έτσι, ότι οι π/χ κοινότητες στην σκέψη του κ. Ρούση ήταν ολίγον και όχι πλήρως κομμουνιστικές.
3) Σημειώνει ότι υπήρχε, περιφρόνηση πρός την κλασσική μορφή οικογένειας και τον γάμο, και ότι υπήρχε συμφωνία πρός τις αντιλήψεις του Πλάτωνα περί κοινοκτημοσύνης των γυναικών, οπότε υπήρχε η δυνατότητα σύναψης ελεύθερων σχέσεων.
Εννοείται πως αυτή η άποψη προκαλεί μειδιάματα, και σαφώς δεν δύναται ν΄ απαντηθεί। Ο συντάκτης του σχολίου έχει αποκτήσει ταχύτητα διαφυγής πρός το διάστημα, αν λάβουμε υπ΄όψιν μας και μιά περίεργη και ασαφή νύξη που κάνει για τον απ. Παύλο με την φράση, (βλέπε σχέση αποστόλου Παύλου με Θέκλα), υπονοώντας ερωτικές σχέσεις του Παύλου με την...Θέκλα!!!!
(αν ξέρει κανείς κάτι σχετικό ας μας πληροφορήσει)Αγαπητέ επισκέπτη,
όλα τα παραπάνω φιλολογήματα της σκέψης του κ Ρούση δείχνουν ότι πολλοί προσπαθούν να ερμηνεύσουν κοινωνιολογικά, την Πίστη μας και μάλιστα με την διαστροφική ανάλυση και ερμηνεία καινοδιαθηκικών χωρίων. Το αποτέλεσμα το είδατε. Κείμενα, που στην καλύτερη περίπτωση θυμίζουν εκείνες τις περίεργα αστείες κινήσεις που κάνουν οι βαριά ντυμένοι αστροναύτες στους διαστημικούς τους περιπάτους
Η Πίστη μας κατανοείται μόνον σωτηριολογικά, αφού σωτηριολογικός είναι ο χαρακτήρας της.Για την ερμηνεία δε των Αγίων Γραφών, μόνος αρμόδιος και έγκυρος φορέας είναι ο φορέας αυτός, που κατέστησε τις Γραφές αυτές ¨Αγίες". Δηλαδή η Εκκλησία και κανένας άλλος.
Φιλικά
Cummulus
Αδερφέ μου δεν μπορείς να φανταστείς τι λέει ο καθένας ερμηνεύντας κατά το δοκούν τις ρήσεις της Καινής Διαθήκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεχνάμε ότι λόγω του αιρετικού και χριστιανοκτόνου Παπισμού ξεπήδησαν από τα σπλάχνα του αρχικά 3 διαμαρτυρόμενες ομάδες (κατά την Μεταρρύθμιση) και εκατοντάδες ή και χιλιάδες μεχρι σήμερα......
Υπάρχουν τουλάχιστον 300 γνωστες εκ των οποίων οι μεγαλύτερες βρίσκονται και στην χώρα μας.
π.χ. Πεντηκοντιανοί, Ευαγγελιστές κλπ
Δεν δέχονται Αγίους, μυστήρια, Θ. Λατρεία και γενικά έχουν απορρίψει την Ιερά Παράδοση 2000 χρόνων. Αλλά και παρερμηνεύουν πολλά αποσπάσματα της Καινής Διαθήκης οδηγούμενοι τελικά στο χάος....
Φυσικά στις χώρες που δραστηριοποιούνται η αθεϊα καλπάζει.......
Για τον πιστό Ορθόδοξο Χριστιανό που πιστεύει στην μια και μόνη Απόλυτη Αλήθεια όλα αυτά φαίνονται ανόητα και γραφικά.
Οι Παπικοί προσπαθώντας να αποτρέψουν την μελέτη των Γραφών από τους πιστούς (γιατί δεν τους σύμφερε) έθεσαν το "Πίστευε και μη ερεύνα". Γιατί ήταν τόσο μεγάλη η απόκλιση του Πάπα (συγχωροχάρτια, Ιερά Εξέτση κλπ) από τις εντολές του Κυρίου που ο κόσμος είχε αρχίσει και καταλάβαινε ότι κάτι δεν πάει καλα....
Στην Ορθοδοξία η σωτηριολογική ερμηνεία και το "ψάξιμο" που όχι μόνο δεν απαγορεύεται αλλά και επιβάλλεται να γίνεται από τον συνειδητό Ορθόδοξο Χριστιανό μέσα κυρίως από τα λεγόμενα και τις πράξεις (δηλαδή την ίδια την ζωή) ανθρώπων που βίωσαν τον Χριστιανισμό, Γερόντων, Αγίων, Οσίων, Μαρτύρων κλπ και λιγότερο δογματικών θεολόγων οι οποίοι πολύ συχνά χάνονται σε δύσκολες για τον απλό Χριστιανό έννοιες, εξασφαλίζει τον λόγο για τον οποίο πρέπει να γίνεται (η ερμηνεία) που δεν είναι άλλος από την ορθή τηρηση του λόγου Του Θεού και την τελική σωτηρία του Ανθρώπου.
Συμφωνώ με το σχόλιο του Θάνου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο άνθρωπος δεν έχει ταπείνωση και καθαρότητα εσωτερικού βίου, πολύ εύκολα, εκτρέπεται σε αιρετικές δοξασίες κάθε λογής, που δε θα ξημερωθούμε τώρα, προσπαθώντας να τις αναιρέσουμε, για Όνομα!
Cummulus, κάποια ψυχή ρώτησε τι σημαίνει το όνομα σου.
Θα απαντήσεις;
Καλό ξημέρωμα!
Σ
Χρόνια πολλά για σήμερα του αγίου Χριστοφόρου! Το συναξάρι λέει ότι ήταν κυνόμορφος, ανήκε σε μια φυλή ανθρωποειδών που έτρωγαν ανθρώπους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάτε για ερμηνεία και κατανόηση αγίας Γραφής, μπορεί κανείς με βεβαιότητα να ερμηνεύσει το σχετικό με τον άγιο; Ή θα πρέπει να ανατρέξει στην έρευνα των ιστορικών;
ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΠΑΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ:))))))
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα είδα το σχόλιο με τον κυνόμορφο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτυχε να διαβάσω λαογραφική μελέτη υπό έκδοσιν -από τις εκδόσεις Λιβάνη- και εκεί αναφέρει ένα χωριό, κάπου στην Πελοπόννησο, του 1700 ή και νωρίτερα -δε θυμάμαι αλλά μπορώ να το βρώ- που οι κάτοικοι ήταν ΚΡΥΦΑ ανθρωποφάγοι!
Όποιος ξενομερίτης πέρναγε απο κει, του έκαναν αγάπες, τον καλούσαν για φιλοξενία και μετά, στο ξαφνικό, τον σκότωναν, τον μαγείρευαν, τον πάστωναν ενίοτε με αλάτι σε κιούπια ώστε να συντροφεύουν το ούζο με μεζεδάκια τις κρύες νύχτες του σκοτεινού χειμώνα!
Η μαρτυρία κατατίθεται από τον ερευνητή που μάζεψε το υπό έκδοσιν υλικό.
Δεν ανήκαν όμως σε άλλη φυλή οι άνθρωποι του χωριού.
Απλά είχαν της ανθρωποφαγίας το...κουσουράκι- και ΜΗ χειρότερα, κυρία μου, τώρα με την πείνα που έρχεται, όλα τα τρομακτικά σενάρια του παρελθόντος, μπορεί να υποστασιαστούν εν τω βίω μας, ο Θεός να φυλάξει!!!
Και γω έτυχε να δω τους "επιζήσαντες", που κατέληξαν σε κανιβαλισμό, χωρίς να καταφέρουν όμως να αποσείσουν και τις βαριές τύψεις της πράξης τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εννοώ τέτοιου είδους ανθρωποφαγία, εννοώ την άλλη, που πηγαίνει πάππου προς πάππο, χωρίς φόβο και πάθη...
Τους κυνοπρόσωπους τους γνωρίζετε; Τους νεφελίμ μήπως;
@ ερευνάτε τας γραφάς
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου, σε ότι αφορά τον άγιο Χριστόφορο, δεν βεβαιωμένο ότι ανήκε σε καννιβαλική φυλή. Πρέπει όμως να ήταν πολύ άσχημος, γι΄αυτό και καθ΄υπερβολή εξεικονίζεται ως κυνόμορφος. Για θέματα όμως ιστορικής ακρίβειας - αν απαιτείται ιστορική ακρίβεια- τότε
απαιτείται ιστορική έρευνα. Ρωτάτε επίσης αν γνωρίζω για τους κυνοπρόσωπους και τους νεφελίμ. Λυπάμαι, αλλά δεν γνωρίζω τίποτε σχετικό.
Θάνο, πολύ σωστά τα γράφεις. Εξ΄ άλλου, ο ίδιος ο Κύριος είπε, (αν θυμάμαι καλά), ερευνάτε τας γραφάς ότι αυταί μαρτυρούσι περί εμού.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Σαλή
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαλή, απ΄την πελοπόννησο δεν είσαι; (χιχι)