Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2009

Η παρανόηση.

Από την ειδησεογραφία των προηγουμένων ημερών διαβάζουμε τα παρακάτω:

Ο κ. Ιερώνυμος αναφερόμενος στη σημερινή οικονομική κρίση τόνισε ότι «κρίσεις υπήρχαν πάντοτε και θα υπάρχουν», λέγοντας ότι «αυτή η κρίση είναι η έκφραση μιας άλλης κρίσης, πνευματικής, που οδηγεί στις επιμέρους κρίσεις που μας ταλανίζουν».


Υπογράμμισε ότι είναι αναγκαία η προσφορά προς τον συνάνθρωπο και επεσήμανε ότι η εκκλησία, με τη συνεργασία της πολιτείας, «μπορεί να πρωτοστατήσει σε αυτόν τον αγώνα», που τον χαρακτήρισε «εθνικό».
«Ήρθα να σας μεταφέρω αυτό το μήνυμα, που είναι και μήνυμα, εθνικό. Και τα προβλήματα τα εθνικά, δεν πρέπει να τα συγκεκριμενοποιούμε σε ένα πράγμα, γιατί τότε γίνεται αίρεσις. Αλλά τα προβλήματα, τα εθνικά, ξεκινούν από την εσωτερική συνοχή, μέσα από σύνεση για να οδηγήσουν, εάν χρειαστεί, στο θάνατο, στην προσφορά του καθενός από μας και αυτού που νομίζει ότι μπορεί να δοθεί» τόνισε ο κ. Ιερώνυμος.

Το παραπάνω κείμενο είναι δηλώσεις του Μακαριωτάτου, στις 29 Αυγούστου στην Νεάπολη της Θεσσαλονίκης, για τις οποίες δηλώσεις δέχθηκε οξύτατες κριτικές, σε βαθμό που η εκκλησία να εγκαλείται για …περίπου μειδοτική θέση στα εθνικά θέματα Και όλα αυτά από την αδυναμία κατανόησης του προφορικού λόγου του αρχιεπισκόπου.
Βέβαια αυτοί που πήραν αυτήν την θέη αδυνατούν να κατανοήουν ότι άλλο πράγμα είναι η ΅εκκλησία΅ και άλλο η ΅διοικούσα εκκλησϊα΅, αλλά αυτό το προσπερνάμε, γιατί ….. κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια…
Πολλοί περισσότεροι όμως, δεν αντιλήφθηκαν το πώς χρησιμοποίησε την λέξη την επίμαχη λέξη ΅αιρεση¨ο αρχιεπίσκοπος, που ήταν και η αρχή της παρανόησης των παραπάνω δηλώσεων.

Είναι αλήθεια, ότι ό προφορικός λόγος του Μακαριωτάτου δεν είναι λόγος γλαφυρός, λυρικός και εύκολος στην κατανόηση του. Δεν είναι λόγος πολιτικού. Ούτε καν ο λόγος ένός απλού εξωστρεφούς ανθρώπου Ο αρχιεπίσκοπος έχει έναν προφορικό λόγο ΅δύσκολο΅ ΅κλειστό΅ που δεν γίνεται εύκολα κατανοητός. Κοντολογίς δεν έχει το χάρισμα του «λέγειν»

Εχουμε λοιπόν αντίθετη γνώμη από την επικρατούσα, για τις παραπάνω δηλώσεις του αρχιεπισκόπου, και τις θεωρούμε όχι μειοδοτικές ως προς την πατρίδα, αλλά απόλυτα πατριωτικές!

Ο αρχιεπίσκοπος ξεκίνησε δηλώνοντας ότι η αρχή της κρίσης ανάγεται στο πνευματικό επίπεδο. Ολοι συμφωνουν σ΄αυτό, αφού είναι κοινή η θέση ότι η κρϊση είναι πρωτίστως κρίση αξιών.

Προχωρώντας λέει: ΅… τα προβλήματα τα εθνικά, δεν πρέπει να τα συγκεκριμενοποιούμε σε ένα πράγμα, γιατί τότε γίνεται αίρεσι΅
Ο αρχιεπίσκοπος τα εθνικά προβλήματα τα βλέπει ως ΅΄ένα΅ ως ΅ολον΅ Δεν διαχωρίζει μεταξύ τους προβλήματα κοινωνικά, οικονομικά, και εξωτερικής φύσεως. Τα θεωρεί αλληλένδετα. Και όλα μαζί τα θεωρεί ως ΅εθνικό πρόβλημα΅΅ της πατρίδας

Γι' αυτό τον λόγο λέει ότι, αν ένα και μόνο θέμα από αυτά, το αναγάγουμε σε ΅εθνικό΅ παραβλέποντας τά υπόλοιπα, φθάνουμε στην αίρεση (δι-αίρεση, αποκοπή)

Η οπτική του δηλαδή, καλύπτει το σύνολο των προβλημάτων που ταλανίζουν την πατρίδα Και εδώσυμφωνούμε μαζί του.
Προχωράει όμως παρακάτω, σε μια εκπληκτική επισήμανση που σπάνια ακούγεται από δημόσιους άνδρες, και που οι επικριτές του (δολίως ή κατά λάθος) την απέκρυψαν.

Ο Μακαριώτατος δήλωσε ότι, η αντιμετώπιση των εθνικών προβλημάτων ξεκινά από την συνοχή της κοινωνίας (διαφωνεί κανείς;) και φθάνει ως την θυσία, ΅…αν χρειασθεί στον θάνατο…΅
Οι δηλώσεις αυτές, με την επισήμανση που περικλείουν δεν κανακεύουν τον λαό, δεν του μι λάνε για ανύπαρκτο φώς στο τέλος του υπαρκτού κι ΄ατέλειωτου τούνελ, δεν του χαιδεύουν τα αυτιά με δημαγωγικές σαχλαμάρες του τύπου, «μαζί», «ενώνοντας τα χέρια» «κοιτάζοντας το μέλλον» κλπ κλπ.

Ο συγκεκριμμένος λόγος του Ιερωνύμου λοιπόν, είναι μεν δυσνόητες, πλην όμως πατριωτικότατες, αφού εκφράζουν την αλήθεια και δείχνουν τον σκληρό –μη αρεστό απ΄τους πολλούς – δρόμο για την αντιμετώπιση των προβληματων. Θυσίες απαιτούνται λοιπόν, μέχρι θανάτου.
Παρακαλώ υποδείξτε μου, μιά μόνον, πατριωτικότερη δήλωση από την παραπάνω, και που να προέρχεται από σύγχρονο πολιτικό άνδρα!!
Για το ολιγόλογο του αρχιεπισκόπου, θυμίζω πως αμέσως μετά την εκλογή του, ζητώντας τις δηλώσεις του μια δημοσιογράφος, απήντησε:
- Οι δηλώσεις γίναν επί Του Σταυρού.

9 σχόλια:

  1. «Ήρθα να σας μεταφέρω αυτό το μήνυμα, που είναι και μήνυμα, εθνικό. Και τα προβλήματα τα εθνικά, δεν πρέπει να τα συγκεκριμενοποιούμε σε ένα πράγμα, γιατί τότε γίνεται αίρεσις".

    Τα ψεύτικα,τα υποκριτικά,τα λόγια τα μεγάλα,της παγκοσμιοποίησης.Να μην πολυασχολούμεθα με Αιγαίο,Σκοπιανό,Κυπριακό,γιατί στο τέλος θα γίνουμε αιρετικοί.Δηλαδή,εθνοφυλετικοί και ο εθνοφυλετισμός είναι αίρεση.

    Τα ψεύτικα,τα υποκριτικά,τα λόγια τα μεγάλα της αγαπητικότητας. Να συζητήσουμε για την υφαλοκρηπίδα,
    να συζητήσουμε για το Αιγαίο,να συζητάμε στο διηνεκές για το Κυπριακό - ή να μην συζητάμε σχέδια Ανάν - να τα βρούμε με τους "ματσεντόνες". Θα έρθουν κι άλλα (λαθρομετανάστες).

    Υπάρχει η ευγενής υπερηφάνεια. Είναι η υπερηφάνεια της αξιοπρέπειας,και υπάρχει η ιδιοτελής υπερηφάνεια.Η υπερηφάνεια της υποτέλειας, που αρέσκεται και αρκείται στην αυτοπροβολή ενός αρρωστημένου εγώ.
    Αυτόν δυστυχώς διδασκόμαστε οι Νεοέλληνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξέρω για τι μπορούν να κατηγορήσουν τον Αρχιεπίσκοπο αλλά για ανθελληνα είναι γελοίο.....

    Αγαπητε κ. Χριστοδουλίδη ας μην παρεεμηνεύουμε τα λόγια του Αρχιεπισκόπου.
    Σαφώς και δεν είπε να καθόμαστε να συζητάμε τα εθνικά μας θέματα με τους εχθρούς του Εθνούς. Απλώς είπε το αυτονόητο. Μην επικεντρωνόμαστε σε ένα και μόνο εθνικό πρόβλημα κινδυνεύοντας να χάσουμε την μπάλλα στα υπόλοιπα.....
    Τι θα λέγαμε αν π.χ. η κυβέρνηση έλυνε το Μακεδονικό και παθαίναμε ανεπανόρθωτες ζημιές στο Αιγαίο και την Κύπρο;

    Η επίλυση των Εθνικών μας προβλημάτων μπορεί να γίνει μόνο με αγώνα πνευματικό. Κι όταν λέμε πνευματικό δεν εννοούμε με προσευχες (αν και αυτές χρειάζονται ως επί το πλείστον) αλλά για παραδειγμα μέσω της Εθνοκεντρικής και πατριωτικής παιδείας των παιδιών μας (μηπως αυτο δεν ειναι πνευματικός αγώνας) ή και μέσω των πνευματικών σύγχρονων Ελλήνων, συγγραφέων, επιστημόνων, ακαδημαϊκών, εκπαιδευτικών κλπ που στην μεγάλη τους πλειοψηφία αδιαφορούν για τα εθνικά μας θέματα...για να μην πώ ότι ενίοτε παρουσιάζουν πρόσωπο άκρως ανθελληνικό όπως π.χ. αρκετοί "καθηγητές" της Παντείου
    http://koukfamily.blogspot.com/2009/04/blog-post_9230.html

    http://koukfamily.blogspot.com/2009/04/blog-post_5556.html

    Εν κατακλειδει συμφωνώ απόλυτα με τον φίλο Cummulus.
    Ας μην παρερμηνεύουμε τα λόγια οποιουδήποτε πριν κάτσουμε να τα εμβαθύνουμε. Το ότι δεν έχει λέγειν κι οτι δεν του αρέσουν οι εθνικές κραυγές δεν σημαίνει ότι ειναι και ανθέλληνας.
    Κι αυτο το λέω χωρίς καμια σπόντα για όσους "κραυγάζουν" εθνικά γιατι στην σημερινή νωθρότητα των πολιτικών χρειαζονται ενίοτε και κραυγές με ...τηλεβόα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ cummulus,

    Ευχαριστώ για την απάντηση.Αν δια στόματος ατόμου κατέχοντος τη δεύτερη θέση μετά τον πρόεδρο της Δημοκρατίας,λέγονται αυτά τα πράγματα και συμβαίνει αυτό το άτομο,να είναι ο Αρχιεπίσκοπος της Ελλάδος,δηλαδή η θρησκευτική μας διάσταση, πώς συνδέονται τα εθνικά θέματα με την αίρεση; Ποιά είναι εκείνα τα εθνικά θέματα,που μπορούν να συνδυαστούν με αίρεση; Δεν είναι πολιτικό πρόσωπο ο Αρχιεπίσκοπος. Είναι πρόσωπο της Εκκλησίας και τα πρόσωπα αυτά,οφείλουν εκτός άλλων να μας φροντίζουν,ώστε να αποφεύγουμε να πλανώμεθα ή να περιπίπτουμε σε αίρεση.

    Η αναφορά του Αρχιεπισκόπου ήταν ακριβώς να μας υπενθυμίσει ότι η εμμονή μας στη θρησκευτική διάσταση των εθνικών θεμάτων,που έχουν και πολιτική διάσταση φυσικά,συνεπάγεται τον κίνδυνο του εθνοφυλετισμού. Αλλά τι είδους εθνοφυλετισμός είναι αυτός,όταν προσπαθείς να διασώσεις αυτά που οι μεγάλοι τα έχουν ήδη προδιαγράψει,και χαρίσει, σε εκείνους που θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τα γεωστρατηγικά (οικονομικά) τους συμφέροντα.

    Αν ήθελε να διασώσει το ρόλο του καλύτερα να μην έλεγε τίποτα. Αν όμως ήθελε να αναδείξει στο πρόσωπό του το θεσμό που υπηρετεί,θα έπρεπε να μας πει ότι αυτοί που υποστηρίζουν την πλαστογραφία της Ιστορίας και τους πλαστογράφους,το κάνουν γιατί έχουν αποφασίσει να μας τεμαχίσουν.Να βγεί και να το φωνάξει.Να δείξει ότι δεν είμαστε μόνο για να τρώμε καρπαζιές.
    Καταλαβαίνουμε πού το πάνε (:παραβιάσεις στο Αιγαίο ασταμάτητες και το πράσινο φως αναβοσβήνει για τους Τούρκους,θα ρίξουν κανένα ελικόπτερο και μετά ΟΗΕδες και ιστορία αλα Κυπριακό).

    Τέρμα τα κόλπα. Ακόμη και ρατσιστής ή "εθνοφυλετικός" να μην είσαι,αυτοί θα σε κάνουν. Τα Σκόπια θα τα αναγνωρίσουμε με το όνομα Μακεδονία,θα μπούν στο ΝΑΤΟ και όποιος τολμά ας πει κουβέντα.Θα είναι "εθνοφυλετιστής" ή απλά ρατσιστής. Στο Αιγαίο,οι γκρίζες ζώνες θα γίνουν κόκκινες και μετά θα πάμε στα παρακάτω. Αιγαιάτες πρόσφυγες,μειονότητα κλπ. Γνωστά πράγματα, που η διπλωματία τα γνωρίζει,τρώει την καρπαζιά και χάνουμε από πάνω κι άλλα. Όσα δεν δώσαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κ. Χριστοδουλίδη,
    αρχικά θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η πρώτη απάντηση στο σχόλιο σας δεν προέρχεται από μένα αλλά από τον ΘΑΝΟ του Κοukfamily.

    Σε ότι αφορά τις ανησυχίες σας στα εθνικά θέματα, που σχετίζονται με τους σχεδιασμούς για το αιγαίο, την μακεδονία κλπ, με βρίσκετε ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟ.
    Συμφωνώ ακόμη - το θέλω έντονα και ΄γω -οτι θάπρεπε η φωνή του Ιερωνύμου να είναι πιό έντονη στα θέματα εξωτερικής πολιτικής. Θα τόθελα πάρα πολύ. Αλλά δυστυχώς σ΄αυτά τα θέματα ο αρχιεπίσκοπος δεν εκφράζεται εύκολα. Δεν πιστεύω όμως ότι αυτό γίνεται από "μειοδοτική διάθεση"

    Σέ ότι αφορά την θέση σας ότι,"και εθνοφυλετικός να μην είσαι, αυτοί θα σε κάνουν" την εκλαμβάνω ως μία δίκαιη έκρηξη των συναισθημάτων σας, μπροστά σ΄αυτά που έχουν αποφασισθεί για το έθνος μας. Π

    Ευλόγως αναρωτιέστε αγαπήτέ κ. Χριστοδουλίδη, "Ποιά είναι εκείνα τα εθνικά θέματα,που μπορούν να συνδυαστούν με αίρεση;"
    Φυσικά κανένα!!Αυτό κατάλαβα από τον -δυσνόητο- αριεπισκοπικό λόγο.¨Ότι δηλαδή, αν ασχοληθούμε με ένα και μόνο ζήτημα από αυτά πυο χαρακτηρίζουμε εθνικά, τότε "πέφτουμε¨σε "αιρεση" διότι αποκοπτόμαστε από την θέαση και την προσπάθεια άντιμετώπισης του
    συνόλου των προβλήματων του έθνους.
    Ας μην ξεχνάμε ότι, ναι μεν χαρακτηρίχζουμε ως "εθνικό πρόβλημα" το ζήτημα του Αιγαίου, ως "εθνικό πρόβλημα " το μακεδονικό, ως "εθνικό πρόβλημα" το Κυπριακό, κλπ κλπ, αλλά στην ουσίά, όλα αυτά, μαζί με το πρόβλημα της οικονομικής εξαθλίωσης των ελλήνων, της διάλυσης της παιδείας, και τόσων άλλων, αποτέλουν πλευρές του "καθόλου" Εθνικού Προβλήματος.
    Σημειώστε επιπρόσθετα, ότι μέρος του "καθόλου" εθνικού προβλήματος και ίσως το κυριότερο, γιατί από την ύπαρξη ή όχι του προβλήματος αυτού εξαρτάται και η συνοχή της κοινωνίας για την αντιμετώπιση των προβλημα΄των εξωτερικής πολιτικής, όπως είπε ο Ι, είναι η άρνηση των νεοελλήνων ν΄ασχοληθούν αγαπητικά και θυσιαστικά με την πατρίδα τους, όταν από αυτήν δεν τυγχάνουν μιάς αξιπρεπής νοσηλείας όταν αρρωσταίνουν, όταν πρέπει να λαδώσουν για να κάνουν την -νόμιμη- δουλειά τους, όταν μετά από 35 χρόνια δουλειάς πεινάνε, όταν το "κράτος" -σαν νομική έκφραση του έθνους- είναι μαγαζί των πολιτικών των εργολάβων, των συνδικαλιστών, των ημετέρων, των κουμπάρων, των...των...των...!
    Σας εύχομαι μιά καλή ημέρα, και σας ευχαριστώ για τις σκέψεις σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ζητώ συγγνώμη για το λάθος που έκανα.Η ώρα ήταν περασμένη και οι οφθαλμοί βεβαρημένοι.Το σχόλιο απευθύνεται στον ΘΑΝΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Cummulus, συμφωνώ με την τοποθέτησή σου. Ο λόγος του αρχιεπισκόπου είναι δύσκολος, ενίοτε ασαφής, όμως δεν μπορώ εδώ παρά να συμφωνήσω μαζί του (σε άλλα πράγματα δεν έχω συμφωνήσει μαζί του και το έγραψα και στο ιστολόγιό μου). Είναι λάθος να θεωρούμε εθνικό θέμα μόνο ό,τι άπτεται της εδαφικής μας ακεραιότητας ή της σχέσης μας με τα γειτονικά κράτη. Φυσικά, και αυτά είναι ζητήματα ύψιστης προτεραιότητας, ο πατριωτισμός είναι αρετή (και έχω κάθε λόγο να πιστεύω ότι ο αρχιεπίσκοπος είναι πατριώτης).
    Υπάρχουν όμως και άλλα "εθνικά ζητήματα". Το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος είναι ή δεν είναι εθνικό; Η ραγδαία τσιμεντοποίηση πολλών νησιών και ακτών μας ελέω αυθαιρεσίας και έλλειψης χωροταξικού σχεδιασμού, είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό; Η έλλειψη δασολογίου είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό όταν αντακλάται στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας; Η λαθρομετανάστευση είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό; Η σωστή ανάπτυξη της χώρας μας είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό; Η ανεργία είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό; Η υποβάθμιση των πανεπιστημίων μας - ελέω της άθλιας ελληνικής αριστεράς, της χειρότερης σε όλη την Ευρώπη - είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό; Το ασφαλιστικό είναι ή δεν είναι ζήτημα εθνικό, αφού απειλεί την οικονομική επιβίωση εκατομμυρίων Ελλήνων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγγνώμη που απαντώ για λογαριαμό του cummulus.

    Ο Αρχιεπίσκοπος όταν κάνει λόγο για αίρεση και για εθνικά θέματα,αναφέρεται σε αίρεση με τη θρησκευτική/θεολογική σημασία του όρου. Τα άλλα "εθνικά" θέματα που θέτεις,είναι μεν "εθνικά" (σημ.το περιβάλον δεν αφορά μόνο εμάς) αλλά δεν μπορούν να μας οδηγήσουν σε αίρεση. Εκτός αν είναι παράγωγα μιας καταστροφικής πολιτικής φιλοσοφίας,οι ρίζες της οποίας ανάγονται σε μια επίσης διεστραμμένη θρησκευτική/θεολογική τοποθέτηση και αντίληψη.

    Με αυτό το πρίσμα θα λέγαμε ότι αυτά όλα που χαρακτηρίζεις σαν "εθνικά θέματα",είναι η επί μέρους εκφάνσεις ενός γενικότερου συνόλου,τα οποία δεν μπορούν να δώσουν την αφορμη για να περιπέσουμε σε αίρεση. Τα θέματα αυτά τα μεγιστοποιεί η πολιτική για να δικαιολογούν την ύπαρξή τους τα κόμματα,οι ανταγωνισμοί και η δημοκρατική ψήφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μικρή διόρθωση στο: "Τα θέματα αυτά τα μεγιστοποιεί η πολιτική για να δικαιολογούν την ύπαρξή τους τα κόμματα,οι ανταγωνισμοί και η δημοκρατική ψήφος." για να γίνει περισσότερο κατανοητό:

    Τα θέματα αυτά τα μεγιστοποιεί η πολιτική,για να διακιολογούν (οι πολιτικοί) την ύπαρξή τους - τα κόμματα,οι ανταγωνισμοί και η δημοκρατική ψήφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή