Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Ἱερά Μονή Βλατάδων στήν Θεσσαλονίκη

 Τό γκρί κτήριο έπάνω ἀριστερά τῆς φωτογραφίας εἶναι το Ἵδρυμα Πατερικῶν Μελετῶν καί ὁ ξενώνας, τό δέ δεξιά του εὐρισκόμενο παλαιότερο κτήριο εἶναι τό ἡγουμενεῖο


Τό μοναστήρι βρίσκεται στήν Ἄνω Πόλη (τῆς Θεσσαλονίκης). Κτίσθηκε τόν 14ο αιώνα, καί ἀνήκει στήν πνευματική δικαιοδοσία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Στό μοναστήρι έδρεύει τό Ἵδρυμα Πατερικῶν Μελετῶν, καί στεγάζει ἐπίσης  όρθόδοξους φοιτητές τῆς θεολογίας, πού προέρχονται ἀπό ἄλλες χῶρες. Στο μοναστήρι τελοῦνται καθημερινά, οί προβλεπόμενες άκολουθίες.


 Τό καθολικό τῆς μονῆς

Nότιο περιστύλιο τοῦ καθολικοῦ
Νότια εἰσοδος τοῦ μοναστηριοῦ. Τό άριστερό κτήριο εἶναι τό ἡγουμενεῑο
Ἀριστερά, τό Ἰδρυμα Πατερικῶν Μελετῶν
Θέα τῆς Θεσσαλονίκης
Παρεκλήσι στό ἐσωτερικό τοῦ καθολικοῦ. 
Τάφοι ἡγουμένων καί μητροπολιτῶν Θεσσαλονίκης
 Τό σκευοφυλάκειο τῆς μονῆς
Ὄψη τοῦ ἐαωτερικοῦ, άπό τήν εἴσοδο.
Διακρίνεται ὁ τροῦλος, καί δεξία τό τέμπλο τοῦ καθολικοῦ

Στόν χώρο πού βρίσκεται τό εἰκονοστάσι (εἶναι μέσα στό καθολικό), κήρυξε -κατά τήν παράδοση- στούς Θεσσαλονικεῖς τό 51, ὁ ἀπόστολος Παῦλος.

Περισσότερες πληροφορίες γιά τό μοναστήρι μπορεἶτε νά δεῖτε ἐδώ.  

Φωτό: cummulus                 

12 σχόλια:

  1. Πολυ ομορφο να το επισκεφθουμε όταν ανεβουμε στην πολη...

    Φιλε μου οι φωτογραφίες είναι δικές σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναί Θάνο δικές μου εἶναι, καί φυσικά θά τό ἐπισκεφθοῦμε παρέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποσο θέλω να ανεβω φιλε μου δεν λεγεται...

    Αλλα εχουμε γεννητουρια μεσα στην Μεγαλη Εβδομαδα!!!!

    Ο 3ος αδερφός κάνει το τρίτο.... οποτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άντε ρε Θάνο, τέτοια νέα έχουμε...άντε με το καλό καί...πασχαλιάτικο :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη η ξενάγησή σου!
    Πόσο θάθελα να βρεθώ κι΄ εγώ στην παρέα σας ...

    Όπως και νάχει , σαν βρεθείτε εκεί ν' ανάψετε ένα κεράκι για την κυπριώτισσα φίλη σας .

    Την καλημέρα μου , και την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θες να μονάσεις και μου το κρύβεις πίσω από τα παραπλανητικά στιχάκια που γράφεις;
    Σε έχω καταλάβει, νεαρέ!
    :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Διαβάτη,
    καλως νά ορίσεις στην παρέα. Καλοδεχούμενη. Κεριά θ΄ανα΄ψουμε δύο. Ένα για την Κυπριώτισσα, καί ένα γιά την Κύπρο.
    Καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πανέμορφη Ι.Μονή αλλά και εξαιρετικές φωτογραφίες! Και εγώ
    που νόμιζα ότι ήμουν καλός φωτογράφος....Παραδίδεις μαθήματα
    μήπως ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποσειδών,
    οἱ φωτό εἶναί μέ μιά συμβατική μηχανή τῆς σειρᾶς. Τίποτε τό ἰδιαίτερο. Ἡ τοπθεσία εἶναι ὥραία. Μαθήματα φωτογραφίας, ὄχι δέν τολμῶ νά παραδὠσω.
    Καληνύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή